• Terviseradu
    arendavad
  • Merko logo
  • Eesti Energia logo
  • Swedbank logo

Lisainfo

Lisaks
looduslik
valgustus
ratas
jooks
suusatamine
matkamine
jõulinnak
rullsuusatamine

“Pirita valgustatud terviserajad” on saanud 153 vastust

  1. Lükati ring 3,5 km valmis ja klassikajälg sees. Osa rajast on värskelt valmis saanud ja veel pehme.

  2. Eile õhtul oli väga hea rada. Kannatab ka hea suusaga sõita.
    Tänud ilmataadile ja rajameistrile!

  3. Kunstlume osa hooldatud kuni Lükatini, klassikajälge lükatipoolt tulles kohati veel ei ole. Rajaehitus jätkub Lükati suusa silla juures.

  4. Kloostrimetsa pool on väga mõnus üle pika aja. Soovitan ära käia enne kui käest läheb. Kunstlume osa samuti super, aga seal jõuab ringitada veel küll.

  5. Kloostrimetsa metsapool rajad rulliga ülekäidud. Lund lisandub aga pidevalt nii, et efekt ei pruugi näha olla. Kunstlume osa traktoriga hooldatud. Kunstlume 1,5 km Kuuse ring praegu parim sõitmiseks. Mõisaringil käivad veel rajaehitus tööd aga varsti saavad otsad kokku.

  6. Kui suur on hooldatud kunstlume osa, millel täna sõita saa ja kus ei käi rajaehitustööd!

  7. Suured tänud rajameistrile, kes paar head päeva tagasi Merivälja sirgele raja sisse sõitis. Talv muutus hetkega veel paremaks 🙂

  8. Tänud rajameistritele! Loodan, et homme jõuate ka Kloostrimetsa kõikidel radadel lisanduva lume kergelt rulliga üle käia. Siis ei mõju saabuv +c nii hävitavalt.

  9. Üks õppetund radade planeerimise ja hooldamise osas võiks olla, et koorepuru ja puiduprahti ei ole mõtet rajale vedada. Kust see idee on üldse pähe võetud, et see on hea spordiraja pinnakate? Selle peal ei taha keegi joosta ega rattaga sõita, pehme ja lirtsuv ja prahti lennutav (jälgige – valdav enamus inimesi otsib võimalust liikuda raja ääres, kus seda jura ei ole). Ilma kunstlume kihita ei saa selle ja lume segus ka suusatada. Kunstlume kihi soojaisolaatorina ei ole sellel samuti mingit pointi -võrrelda lume püsivust paekivi liiva ja multsi lõikudel, see on ilmne, et mingit kasu ei ole multšist. Palun kasutage paekivi sõelmeid või jätke naturaalne mulla-liiva rada. 9 kuud aastas ei ole siis raja kasutamine ebamugav. Aitäh.

    • Väljavõtteid terviseradade ehitamise juhise RT kaardist.

      Raja tarindikihid:
      Puru 2–3 cm
      Hake ja kruus 4 cm
      Kruus või klibu10 cm

      Kõik kivipõhised katted nii tuhk kui kruus nõuavad rohkem lund, kui puidupõhised.

      Kõige parem on puru, mis annab sileda aluse, erinevalt suure fraktsioonilisest hakkepuidust, mis on suvel elastne kuid ebatasane ja vihmase ilmaga libe.

      NB! Suusatamine ja jalutamine ei sobi kuidagi ühele rajaosale. Enamasti tuleb suusarada siiski eraldada.

    • Täiesti kohatu ja rumal kommentaar. See, kes teab midagi inimese füüsisest ei sooviks joosta mujal kui just sellel multšil. See on parim kate ja just see hoiab liigse vee ja muda ära. Probleem on ainult seal, kus see kate on kas segi keeratud või on juba aastatega suurel määral kõdunenud. Selle vastu aitab uue kihi peale kandmine. Suusaraja põhjana on see ka kindlasti hea, aga jorisejatel ei maksa unustada, et 10-11 kuud on see pigem ikka jooksurada, mitte suusarada. Näiteks eelmisel aastal oli 12 kuud jooksurada.

    • Viimastel aastatel oleme koorepuru asemel kasutanud suurema fraktsioonilist hakkepuitu. Tõusudel ja laskumistel on see ennast õigustanud, sest takistab veekraavide ja erosiooni teket. Tulevikus tasub mõelda ka paekivisõelmetega raja katmisele. Sellel on aga samuti omad miinused. Kloostrimetsa ringi sirgepeal on näha, et vihmase ilmaga läheb see pinnas pehmeks ja tekib mudamoodi moodustis.

    • Ja selle pärast, et esimese lumega ei saaks uue suusaga suusatada on vaja terviserada 4/5 aastast katta ebamugava kattega? Paekivi sõelmed on nagu liiv, see on, millest tehakse pargiteid, jutt ei ole killustikust. Pirita Kloostrimetsa osal on sõelme teed ja seal ei ole mingit probleemi ka vähese lumega suusatada. Probleemid on just Scheeli mõisa killustiku ja Kuuse ringi multši osadel.

    • Paekivi sõilmed nüüd suusapõhjale küll hea ei ole. Sel aasta lisati neid Harku rajale ja õhema lumekihiga said seal paljud seetõttu suusapõhjad triibuliseks. Looduslikud kooretükid suusapõhja niimoodi ei lõhu.

  10. Kunstlume osaga rajaosad hooldatud. Mõisa ringil käivad rajaehitustööd. Tamme laskumine suletud (Lint ees). Autod veavad laskumise all lund ja laskumisest allasõit ohtlik.

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata.

1 2 3 10

Tulevad Sündmused

  • Setomaa suusasarja II etapp 21.01

  • Jõulumäe talveduatlon 2021

  • Kui oled tallinlane, siis hääleta kaasva eelarve hääletusel!

Top