Instagram ikoon Facebook ikoon
Terviserajad logo
Illustration
Uudised

Neli liikumisväljakutset ja 17 erinevat terviserada ühe hoobiga

„Alguses ei mõelnud väljakutset nii suurelt ette võtta. Vaatasin, et hakkan lähematest kodu juures paiknevatest terviseradadest pihta ja nii see niidirull veerema läks,“ tunnistab kolme nädala jooksul 17 erinevat terviserada läbinud harrastussportlane Veiko Mäekivi.

Terviseradade kaasasutajana on Swedbank juba mitu aastat korraldanud ettevõttesisest väljakutset, kus töötajaid kutsutakse üles just terviseradu avastama. Veiko jõudis seekord esimeste sekka kategoorias „kõige enam erinevaid terviseradu läbinud swedpankur.“  Väljakutse perioodi ehk kolme nädala jooksul jõudis ta 17-le peamiselt Harjumaa rajale ja veetis neil kokku üle 14 tunni.  

Tervislikku eluviisi ja liikumist on mees alati tähtsustanud. Kooliajal käis Veiko kaheksa aastat karatetrennis, kust tal tekkis harjumus 2-3 korda nädalas end liigutada. Hiljem on ta harrastanud rattasõitu ja jooksmist. Indu füüsiliseks pingutuseks annab istuv töö tarkvaraarendajana, mis tekitab mehe sõnul õhtuks suure liikumisvajaduse. 

Et motiveerida end veel rohkem pimedal ajal liikuma, liitus Veiko üheaegselt lausa nelja erineva väljakutsega: nii panga- kui ka tiimisisese sammulugemise väljakutsega, Facebooki grupi üleskutsega „liigun iga päev vähemalt 5 km“ ning terviseradade väljakutsega Swedbankis. 

Iga terviserada külastas mees võistlusperioodi jooksul korra ning läbis igal rajal vähemalt 5 km. Pärast tööpäeva suundus mees otse rajale. „Tee kohe ära, siis on pärast hea olla!“ leiab ta. Sporti teha ja looduses liikuda eelistab Veiko vaikuses: „Nii on hea omi mõtteid mõelda.“ Viimasel ajal on ta siiski proovinud ka podcaste kuulata ja kui võimalik, kõnnikoosolekuid pidada. 

Esikoht oli käega katsuda 

Küsimusele, kas eesmärgiks oli kõik Harjumaa terviserajad läbi käia, vastab Veiko: „Päris alguses ei mõelnud nii suurelt ette võtta. Hakkasin järjest minema. Teatud juhtudel sõitsin ka spetsiaalselt kaugematele terviseradadele. Piirkonnaks valisin Tallinna ja selle lähiümbruse: Pirita, Tabasalu, Aruküla, Jüri, Saku, Järve. Viimasele võistluspäevale planeeritud Keila terviserajale jäi külma ja koleda ilma tõttu minemata.“ Käimata terviserada maksis Veikole võidu: vaid üks rada lahutas meest esikohale tulnud kolleegist. Selle üle ta aga ei nukrutse: „Kindlasti võtan lähiajal ka selle raja ette!“

Üks rada võeti ette ka kaugemal – nädalavahetusel Tartut külastades liiguti kogu perega Elvas asuva Tartumaa Tervisekeskuse rajal. Üldiselt veedab Veiko perega palju aega looduses. Talvel käiakse terviseradadel kelguga, siis saab palju nalja ja kilomeetrid tulevad lausa iseenesest. „Peame pojaga lumesõda ja veame üksteist kelguga – kui me seal lollitame, läheb ka teistel kaasliikujatel tuju heaks,“ muigab Veiko. 

Veiko 4 soovitust

Parim terviserada jooksmiseks: jooksmiseks eelistan kodulähedasemaid kohti: Aruküla terviserada, Jüri terviserada – mõlemal on olemas ka jõulinnak. Trenni mõttes satun sinna kõige rohkem. Rattasõiduks ma ei ole terviseradu valinud, minu kodu lähedal asuvatel radadel on selleks liiga pehme pinnas. 

Parim taasavastatud rada: paik, mis üllatas ja mille taasavastasin, oli Tädu terviserada Viimsi poolsaarel. Kunagi ammu sai seal käidud, mälestus tingimustest oli hoopis teine. Raja ääres on parkla, jõulinnak, rada on hästi valgustatud ja seda katab korralik saepuru pinnas. 

Kuhu teeksin oma unistuste terviseraja? Olen Kuusalust pärit ja sellist ametlikku terviserada seal ei ole, arvatavasti rajaksin sinna. 

Üks soovitus tervisliku eluviisi ja liikumise juurutamiseks: Minu puhul toimivad hästi väljakutsed ja avalikult välja öeldud lubadused. Kui olen mõnele võistlusele registreerunud – näiteks talvel panen end kirja suvistele jooksuvõistlustele, siis tuleb liigutada ja harjutada, et selleks ajaks vormis olla. tõdeb ta. Samuti on hea kui on kedagi kaasa võtta. Näiteks läbisime abikaasaga eelmisel suvel 42 km pikkuse Kõrvemaa elamusmaratoni.

Autor: Brenda Parbus

Teised uudised