Instagram ikoon Facebook ikoon
Terviserajad logo
Illustration
Uudised

Liikumisväljakutse innustas 21 päevaga läbima 18 erinevat terviserada

„Tööl välja kuulutatud liikumisväljakutse oli see, mis mind mööda Lõuna-Eestit sõitma ja erinevaid terviseradu läbima ajendas. Samuti võimalus avastada uusi huvitavaid radu,“ muljetab kolme nädalaga 18 erinevat terviserada läbinud spordientusiast Sille Meikop.

Swedbankis toimus juba mitmendat korda terviseradade väljakutse, kus töötajaid kutsuti üles just terviseradu avastama. Igapäevaselt tarkvarainsenerina töötav Sille saavutas esimese koha lausa kahes kategoorias: „kõige enam erinevaid terviseradu läbinud“ ning „kõige rohkem tunde terviseradadel veetnud swedpankur.“ Väljakutse perioodi ehk kolme nädala jooksul külastas naine 18 Lõuna-Eesti terviserada, kus ta veetis kokku üle 22 tunni. Radadel liikles Sille kõndides, sörkjooksu tehes ja rullsuuska sõites.

„Ma olin kindel, et ma ei võida seda võistlust. Arvasin, et meil on pangas palju teisi entusiastlikke harrastajaid just Harjumaalt, kus on kokku 28 terviserada. Kui liita kokku minu käidud piirkondade Tartu-, Põlva-, Võru- ja Jõgevamaa rajad, siis on neid kaks vähem ehk 26 ametlikku terviserada. Rõõm oli suur, kui võidust kuulsin,“ lisab ta.

Huvi liikumise ja suusatamise vastu tekkis naisel viis aastat tagasi Tartumaale Tähtvere spordipargi kõrvale kolides. „Nägin, kuidas Suusahullud terviserajal trenni tegid ja see motiveeris mindki – võtsin endale sihiks suusatamine selgeks saada. Minu jaoks oli tähtis ka see, et trenn toimuks värskes õhus,“ tunnistab Sille.

Nagu ütleb vanasõna – süües kasvab isu – nii on ka trenniga. „Kui harjumus trennis käia oli olemas, tekkis soov end veel rohkem liigutada. Seepärast hakkasingi lisaks suusatrennidele ka mujal looduses rohkem liikuma,“ räägib naine. Viimased viis aastat käibki Sille kaks korda nädalas Tähtvere spordipargi terviserajal rullsuusatamise trennis ning lisaks sellele ajab terviseradadel kilomeetreid taga.

„Igapäevaselt ma nii palju erinevaid terviseradu ei külasta. Kõige tihedamini võib mind kohata enda lemmikutel Tähtvere spordikeskuse, Lähte, Vooremäe ja Tehvandi terviseradadel,“ räägib Sille.

Nädalavahetustel väljasõite tehes sai korraga mitu rada ette võetud. „Ühel laupäeval haarasin sõbra kaasa, sõitsime Võrumaale ja läbisime seal paiknevad viis erinevat terviserada. Ühe neist läbisime sörkjooksu tehes, kaks tükki jalutades ja kaks suusarullidega, oli väga aktiivne päev!“

Plogging terviserajal

Oma tiimiga tegid nad sel aastal ka sellise aktsiooni, et igaüks harrastas oma kodu lähedal matkarajal ploggingut ehk jooksis ja korjas samal ajal prügi. „Sel korral valisin paigaks Kambja terviseraja – minu üllatuseks raja pealt eriti prügi ei leidunudki, ainult parklast. Meil on üsna rahvusvaheline tiim ning seetõttu on selline iseseisev toimetamine just ploggingu näol hea idee, igaüks valib endale südamelähedase koha ja aja, mil head teha. Üks on kindel: võidab nii tervis kui ka loodus,“ räägib ta.

Sille 3 soovitust

Uus avastatud rada suusatamiseks: Kuremaa terviserajale ei olnud varem jõudnud, kuigi olin kuulnud, et seal on head suusarajad. Avastasin enda jaoks väga mõnusa raja just profiili mõttes – seal saab teha tasast sõitu ning leidub nii tõuse kui ka laskumisi. Lisaks kulgevad rajad metsa sees ja on valgustatud.  

Parim terviserada kõndimiseks ja jooksmiseks: Tartumaal on minu üks kõigi aegade lemmik Vooremäe tervisespordikeskuse terviserada, mis asub 20 minuti autosõidu kaugusel Tartust. Mõnus vahelduva maastikuga, hästi valgustatud rada metsa sees, kus on pehme pinnas ja on hästi hooldatud. Senini olen käinud seal kõndimas ja jooksmas, kuid kindlasti võtan plaani sinna ka talvel suusatama jõuda.

Üks soovitus tervisliku eluviisi ja liikumise juurutamiseks: hea nipp on kaasata sõpru, keda ei ole ammu näinud ning koos terviserajale kõndima minna. Minu puhul võeti see idee hästi vastu ja kõik, keda kutsusin, tulid kaasa. Teine võimalus on tekitada sõbrannaga liikumisest rutiin ning korra nädalas rajal kohtuda – nii motiveerite üksteist. Kõige tähtsam on siiski teadvustamine, et Sa liigud ainult enda jaoks! Sõbrad ja väljakutsed on motiveerivad, kuid iseenda tervis, heaolu ja enesetunne on kõige tähtsamad.

Autor: Brenda Parbus

Teised uudised