Elina uurib Viljarilt, milliseid harjutusi tuleks teha enne treeningut ja millele peaks tähelepanu pöörama treeningu järgselt. Videos ka olulisemate harjutuste tutvustus.

Põhipunktid mida jälgida:

  • Enne venitamist, veendu, et lihas oleks soe. Selleks alusta treenimist rahulikult. Näiteks 10-15min rahulikku sörkimist on piisav aeg, et lihas saaks soojaks.
  • Pärast treeningut venitades, veendu, et ei ole sellega hiljaks jäänud. Efektiivne venitamine toimub siis, kui lihas on veel soe ehk vahetult pärast treeningut.
  • Venitamisel pane rohkem rõhku nendele lihastele, mis ka töötasid rohkem. Näiteks pärast jooksmist, venita kindlasti säärelihas, tuharalihas ja reie nelipealihas.
  • Kui tunned valu, teed midagi valesti, proovi asendit muuta.

Kuidas nõuandeid treeningul kasutada:

  • Säärelihase venitus- seisa püstiasendis, painuta jalg hüppeliigesest vastu tuge, suru varbaid vastu tuge.
  • Tuharavenitus- istu maas, tõsta põlvest kõverdatud jalg üle teise. Käe abiga suruda põlve sirge jala suunas, keha pöörata vastassuunas.
  • Reie nelipealihase venitus- hoia püsti seistes ühe jala kanda käte abiga istmiku juures.